Friday, October 23, 2009

BAJET 2010...ADA HARAPAN BESAR..

















Semua sedia maklum 23 Oktober 2009..bajet 2010 akan dibentangkan oleh YAB Perdana Menteri Malaysia Dato'Seri Najib..moga-moga ada sinar dan harapan baru untuk rakyat Malaysia. Semua tertunggu-tunggu apa specialnya bajet kali ini..Kalau tak silap ini adalah bajet kali pertama setelah Dato'Seri Najib menjadi PM.


Rakyat amat berharap agar bajet kali ini bisa menyenangkan hidup rakyat marhaen terutama golongan yang berpendapatan rendah..Bagi yang berniaga mungkin mengharapkan Cukai diturunkan..agar perniagaan dapat diteruskan dengan jayanya dan untung boleh dikaut dengan baik.Dalam rancngan Pra Bajet Diluar Lingkungandi tv1  hari tu, Panelis ada menyebutkan tentang defisit ekonomi tahun 2009 negara kita makin menguncup..perlu diberi perhatian hal ini agar pada tahun 2010 defisit dapat diperbaiki dan tidak terus menguncup yang kesannya nanti sudah tentu menimpa kepala rakyat.



Kakitangan awam pula sudah tentu mengharapkan akan ada bonus..sebagaimana diajukan permohonan oleh CUEPACS bonus dua bulan..dapat sebulan pun Alhamdulillah.



Semoga pihak kerajaan mempertimbangkan hasrat rakyat untuk beroleh kebaikan dari bajet yang akan dibentangkan..bersesuaian dengan slogan Rakyat didahulukan..Saranan bijak pandai cendekiawan,ilmuan dan agamawan amat perlu dalam kita memantapkan tahap ekonomi kita..sesuai dengan tuntutan agama yang menghendaki kita berekonomi dengan mengikut syariat Islam dan menjauhkan dari menjalankan ekonomi terlarang oleh Syariat.Barulah rezeki yang diperolehi penuh barakah.




SAMA-SAMA KITA BERDOA kepada Allah SWT ekonomi kita sentiasa berada dalam keadaan baik dan akan memberikan kebaikan juga kepada rakyat marhaen.

No comments:

Post a Comment